شناسه خبر : 72966
دوشنبه 04 فروردين 1399 , 10:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مدیران بنیاد! دقیقا" کجایید؟!

ایثارگران هم اول خدا را دارند و بعد هم غیر از چند مدیر سطح دوم و سوم که به دلیل و بهانه کمبود اعتبارات، موردی به کارها رسیدگی می کنند؛ نه در حد نیاز و امکان، که در حد دلگرمی و توان، جنب و جوشی از خود نشان می دهند؛ بقیه هم هرکدام به فکر خود و خانواده خود هستند. به این شرایط، بهانه آخر سال و...

فاش نیوز - در حالی که کشور تمام قد برای مقابله با ویروس منحوس کرونا بسیج شده و کشور در حالت نیمه تعطیل بسر می برد، افرادی با شرایط خاصی هستند که بیشتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به این ویروس قرار دارند.

جانبازان نخاعی، شیمیایی و جانبازانی که در معرض خطر بیشتری هستند و حتی اولیای بزرگوار شهدا که در کهنسالی بسر می برند از جمله افرادی هستند که "ویروس کرونا" می تواند آنها را مورد تهدید جدی قرار دهد.

در این میان تشکیلات عریض و طویلی مانند بنیاد شهید و امور ایثارگران گویا در خواب کرونایی بسر می برند و برای پیشگیری از ابتلای این دسته از عزیزان ایثارگر کشور به کرونا، غیر از ارسال یکی دو پیامک هشداری، اقدامی انجام نداده اند.

بااینکه جانبازان برای عدم ابتلا به کرونا، خود در تلاشند و اغلب فعالیت های روز مره، کاری و اجتماعی و حتی ورزشی خود را به حالت تعلیق در آورده اند و در منازل خود بسر می برند، اما برای جلوگیری از شیوع این بیماری و عدم سرایت به خود و خانوادهایشان، از هرگونه دسترسی به لوازم پیشگیری (حتی در منزل) محروم هستند. در این میان بنیاد شهید بدون توجه به این اپیدمی خطرناک، اگر نگوییم در خواب زمستانی بسر می برد، لابد از ترس کرونا در تَبِ بیخیالی و عدم مسئولیت پذیری می سوزند!

بهداشت و درمانی بنیاد اگر نتواند در این وانفسای کرونایی، حالی از جانبازان و ایثارگرانِ در معرض خطر بگیرد و نیز نتواند برخی از لوازم پیشگیری (محلول و ژل ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش و ...) که حتی در منازل مورد نیاز می باشد و متاسفانه در داروخانه ها یافت نمی شود را تهیه و در اختیار بگذارد، وظیفه ذاتی خود را فراموش کرده است.

این در حالی است که برخی از این اقلام در بازار سیاه، توسط سودجویان و فرصت طلبان محتکر با قیمت های بسیار بالا عرضه می شود ولی به دلایلی جانبازان نمی توانند به آن دسترسی داشته باشند. از جمله اینکه نمی توانند در این شرایط حساس در خارج از منزل بسر برند و در محیط آلوده و شاید کرونایی کوچه پس کوچه های شهر به امید یافتن مقداری از این لوازم گشت بزنند!

رئیس بنیاد نیز که از خیلی وقت پیشتر در دسترس نبود و بیماری و بستری شدنش در بیمارستان آخرین خبری بود که از او منتشر شد و از آن موقع تاکنون، غیر از یکی دو پیام تبریک و تسلیت که دیگران هم می توانسته اند از طرف ایشان بنویسند، اطلاعی در دست نیست. خب حالا دیگر با توجه به اوضاع کرونایی و مشکلات و بیماری زمینه ای هم که دارند باید هم بیش از گذشته مراقب سلامتی خود باشند؛ قرنطینه، ایزولاسیون و ... و البته با دور کاری و ریاست نمادین در حد همین پیام دادن ها هم غنیمت است.

ایثارگران هم اول خدا را دارند و بعد هم غیر از چند مدیر سطح دوم و سوم که به دلیل و بهانه کمبود اعتبارات، موردی به کارها رسیدگی می کنند؛ نه در حد نیاز و امکان، که در حد دلگرمی و توان، جنب و جوشی از خود نشان می دهند؛ بقیه هم هرکدام به فکر خود و خانواده خود هستند. به این شرایط، بهانه آخر سال و... را هم بیافزایید تا بهتر بتوانید حال و روز این روزهای ایثارگران رها شده را دریابید.

مهم این است که در این شرایط مسئولان و دست اندرکاران، نسبت به کسانی که در حالت عادی هم نیاز به رسیدگی ویژه دارند، اگر هم امکانات نیست، اراده و انگیزه و دلسوزی برای رسیدگی به نمایش بگذارند! در این صورت ایثارگران هم ثابت کرده اند که اهل مراعات و درک شرایط هستند و البته خدا هم بیش از حد توان از هیچ کس انتظار ندارد. 

 

محمدرضا عسکری

کد خبرنگار: 21
اینستاگرام
عرض سلام خدمت فاش نیوزیهای عزیز مدیران ومسئولان بنیادوصندوق ساتا
سلام عرض میکنیم /
درحالیکه 90درصد کشوروجهان بخاطراین ویروس لعنتی راکدشده است وهمینطورکه مستحضریدماجانبازان معسر هم که قبل ازاین درعسروحرج بوده ایم وماه به ماه چشم انتظارواریزهمان
750 هزارتومان هستیم که صندوق ساتا پرداخت میکند حال درددل مااین ست که چرابنیادشهید به تکلیف خود مبنی برپرداخت حداقل حقوق ماهانه به جانبازان معسرعمل نمیکند وبه چه دلیل ما جانبازان که زمان جنگ سربازسپاه بودیم رااز جانبازان عزیزبسیجی که همه ما برادروار کنار هم جنگیدیم وهمه ماشاخ وبرگ یک درخت بودیم ازهم جدا کرده اند وبه انان ازطرف بنیاد1500000تومان وماراازطرف صندوق ساتا750هزارتومان میدهند /واین تبعیض چرا ؟
خداشاهد است که اکثرما بسیجی به جبهه رفتیم وبعدازجنگ باکسراز جبهه کارت پایان خدمت گرفتیم .واگر غیرازدرصد جانبازی بارزمندگی هم برای دریافت مستمری درخواست میکردیم بازهم مشمول دریافت مستمری می شدیم لذا خواهش می کنیم مستمری مارا به میزان حداقل حقوق واقعی افزایش دهید .(متشکریم)جمعی ازجانبازان 20درصد معسر
من جانباز15درصدم /اقایان مسئول بنیادشهید ماوامثال ما مگر زیرنظر بنیاد نبودیم ؟چراپرونده ماراباپرونده جانبازان بسیجیان جداکردید وچرا ساتابه ما750هزارتومان میده اون قانونی که دولتی که بنیادراموظف کرده که به جانبازان معسر درماه معادل حداقل حقوق کارمندان شاغل مستمری بدهد وحداقل حقوق 98مگریک میلیون وپانصدهزارتومان نبوده ؟امسال هم میشه دومیلیون وهشتصدهزارتومان شده /اقایان عزیز مسئول بنیاد /اقای روحانی /اقای نوبخت /وزارت دفاع/هیئت وزیران /ماباید دردمان رابه کی بگیم ؟چکارکنیم ؟شمااگروجدان داریدبا750هزارتومان درماه چکارکنیم ؟ حالاهم که این ویروس کروناتشریف اورده وماباسن60سال با عارضه مجروحیت ودیسک کمروسیاتیک خانه نشین که بودیم وحال قرنطینه هم شدیم .اقاجان بدادمان برسید
اینقدر حرف بی عمل نزنید
برای ماجانبازان معسر کاری کنید
بنده جانباز نخاعی هستم طی این مدت حتی یه پیامی یا زنگی نزدن حالا سر کشی شان پیش کش خودم و همسرم هر دوتا مریضیم نمیدانیم چکار کنیم . خدا لعنت کنه بنیاد و برخی مدیرانشو خدا لعنتشون کنه خدا لعنتشون کنه
با سلام و احترام؛
باستحضار می رساند گروهی از جانبازان شیمیایی دراثر عوارض این نوع مجروحیت، همچون بیماریهای تنفسی و....... طی سالهای گذشته در میانسالی و مظلوومیت فوت کرده اند، لیکن با توجه به اینکه در گواهی فوت، فقط عنوان آخرین علت بیماری ذکر می شود، لذا هم اکنون این رزمندگان متوفی، فاقد درصد جانبازی بوده و درصد کمی برایشان تعیین شده است و هم اکنون حتی برای اجرای موضوع تبصره ذیل بند الف ماده 87 نیز پرونده ای برای این شهدای گمنام تشکیل داده نمی شود و حقوق قانونی خانواده هایشان نا دیده گرفته می شود .
در حالیکه در صورت کنترل دقیق تر و مسئولانه تر پرونده های درمانی اشان و سایر مدارک همچون گواهی های حضور در جبهه در کمیسیون های پزشکی، احراز جانبازی اشان پس از فوت نیز با کمک پزشکی قانونی، قابل رسیدگی و بررسی است.
لذا خواهشمند است پیگیری فرمایید برای احقاق حق این گروه از خانواده های رزمندگان متوفی با مجروحیت شیمیایی( فاقد صورت سانحه و مدارک بالینی همزمان با مجروحیت)، تمهیداتی اندیشیده شود و ضمن پذیرش پرونده هایشان برای بررسی موضوع بند الف ماده 87 از سوی یگان های اعزامی، بررسی پرونده هایشان در اولویت قرار داده شود .
با سلام و عرض ادب، و احترام به تمامی جانبازان
تمام هم و غمتان شده حقوق و رفاهیات خودتان
مردم عادی هم مثل شما بیمارند، احتیاج به رسبدگی دارند، حقوق ندارند و مثل شما ژل و ماسک ندارتد
فقط توقع
ماسک برای پزشکانی که در خط اول نبارزه با این ویروس هستند نیست، لباس مناسب نیست، دارو نیست
انگار همه باید معنای تحریم را درک کندد جز شما.
بس است لطفا. جنگ ۴۰ سال پیش تمام شد.
جنگ جدیدی در راه است.
در این رزوهای خاص از اقای شهیدی انتظار این که حداقل برای رزمندگان و همه جانبازان زیر25% کمک معیشت کورنا واریز شود
و به همه ایثارگرانی که در سال گذشته سبد حمایتی 200هزارتوانی پرداخت شده بود این کمک معیشت نیز پرداخت شود
شما درست گفته اید ، حق ایثارگران معظم، میهنمان ایران است که از امکانات و کمک های بیت المال برخوردار شوند. ولی در حالیکه ایثارگران و جانبازان معزز و خصوصا جانبازان اعصاب و روان و نیز جانبازان شیمیایی از درمان جراحت های دوران دفاع مقدس هنوز و پس از گذشت ۳۰ سال از جنگ محروم هستند.
و....
و البته باید همه مستضعفین و محرومان ایران و همچنین افرادی که از ویروس کووید19 صدماتی دیده اند تحت پوشش حمایتی مسئولان !! و کمک از بیت المال واقع شوند.
در پیام ها دیدم که یک اعتراضی به رزمندگان بسیجی جانباز معسر می شود ماهانه یک و میلیون توان پرئاخت می شود. در حالیکه بنده نیز یک رزمنده بسیجی با 5 درصد جانبازی می باشم که از ساتا 750 هزار تومان می گیرم. الته ارزو می کردم کاش استخدام شوم و کارمند بشم . که هم کار کنم و هم حقوق و بازنشسگی بگیرم. چون این حقوق هم خیلی کم است هم به نوعی منت است.البته بازم از مسولین که به فکرمان تا همین حد هم هستند ممنونیم. ولی کاش شرایط استخدام ما جور بشود. که کار کنیم و حقوق داشته باشیم.
واقعا در این روزهای بحرانی کرونا ؟
ریاست اول بنیادشهید وامورایثارگران که معاون رئیس جمهور هم
میباشد؟ در کجای این بحران کرونا وظیفه بسیار سنگین خود را
نسبت به پدر ومادر شهیدان که مگی پیر و ناتوان و در مرزه. خطر
به کرونا قرار دارند ؟ کجاست؟
و در مورد جانبازان این کشور که روزگاری ایثار کردن و تمام
سلامتی یشان را در دفاع از این مردم واین کشور و این نظام
و حتی همین ریاست بنیاد شهید دادن و اکثریت جانبازان
همه شیمایی هستن و قطع نخاع و زمین گیر ناتوان و بیمار
مستمر همیشگی ؟ این رئیس بنیادشهید آقا شهیدی و مسئولان
و مدیران بنیاد شهید ها در سر تا سر کشور کجا هستن واقعا
در مقابل خانوادها شهدا وجانبازان چکار کردن به خون شهدا
هیچ کاری در این بحران برای گروه هدف که جانبازان که حتی
گرفتار کرونا شدن این مسئولان از خدا بی خبر که از خدا هم
نترسیدن به خانواده جانبازانی که گرفتار کرونا هم شدن اصلا
هیچ کاری نکردن حتی برای تست جانباز که مشخص شود مثبت
شده یا نه پانصد ۵۰۰ هزار تومان بیمارستان اول پول نقد از
خانواده جانباز گرفتن ؟ اینها که مدیر و مسئول. بنیادشهید ها
هستن حتی یک تلفن نزدن یک ماسک و الکل ضدعفونی و دستکش
را هم به ۹۹ درصد خانوادها شهدا وجانبازان ندادن ؟
تو دا خدا فاش نیوز صدها بار چاپ کن این مدیران از
خدا بی خبر بنیاد شهید فردای قیامت جواب همان جانبازان
که الان بدی نان شب شان پول و درآمدی ندارند چرا وقتی
بیمه دی دارد جانباز چرا در هیچ بیمارستانهای شخصی که
ساعت ۳ نیم شب جانباز گرفتار کرونا شده اول پانصد خزدار تومان
فقط پول گرفتن تا فقط اسکن کنن و مثبت شدنش را مشخص کنن
برای بستری که چندین میلیون پول اول خواستن شما را
به خون شهدا قسم حتمن منتشر کنی من این بنیاد در کدام
خانه جانباز یا شهید یک ماسک و دستکش و الکل ضدعفونی
داده در کدام استان کدام شهرستان اصلا یک تلفن خشک خالی
زدن که این جانباز شما بی است شاید کرونا شده باشد
ای ریاست بنیاد واگذارت به خداوند در مقابل کم کاری و عدم
توجه به گروه هدف ای مسئولان و ای مدیرا ن به شما توسیع
میکنم به سخنان حضرت امام ره که در همین روزها کوتاه کوتاه
صدا و سیما پخش میشود گوش کنید؟
تا به خطرات بزرگ عدم توجه وتامل به و عدم تکریم وعدم
کم کاری به جانبازان پی ببری واگر امروز جانبازان را با صدها
بیماری و کرونا رها ردی همه را که جانبازان بر سر درد ناله میزند
و تو امروز ماشین شدیدی بلند از حق حقوق جانبازان خوش
گذارانی میکنی و جانبازان درد می‌کشن باید جواب خدا را بدهی
آنجا دیگر هوش زرنگی و کلک خبری نیست تو مدیر همه خواهی
مرد؟ بترسید ازخدا
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi